måndag 8 mars 2010

Vill du ha svart-vita valpar?

Ja, det frågade grannen igår när han stod utanför vår dörr. Lilla Vilma hade kravlat sig över staketet till norrbottenspetsen Zack. De sprang omkring i skogen och hade kul. Efter jag hämtat hem henne lyckligtvis utan någon parning... så gällde det att fundera ut hur man ska stoppa framtida rymningar. Så vackert blev det väl inte men det duger så länge.


Idag blåste det halv storm och det syns väl på kortet? Lucas öron håller på att flyga bort och han kniper igen ögonen allt vad han kan. Men han gillar att vara ute så det ska vi försöka vara så mycket som möjligt den här sportlovsveckan.

2 kommentarer:

  1. Svart vita valpar i alla ära!=)
    Jag hade en jackrussel hane på min gård en gång när jag hade 3 tikar i höglöp och jag kunde inte få bort honom ifrån dem. Han red på dem så de låg i snödrivorna och högg efter mig så jag fick hämta mina höga stövlar och försöka skrämma i väg honom och det gick inte ändå så jag fick släpa tikarna in i huset och då försökte han till och med ta sig in där. 3 gånger kom han och han klättrade över vårt staket och in till flickorna. Nu klarade vi oss utan en tjuvparning som tur var och jag kan säga att jag var jätte arg på gubben som ägde honom.

    SvaraRadera
  2. Jaaaa!! testa dom måste ju bli som pandabjörnar;)

    SvaraRadera