lördag 27 augusti 2011

Hundar på Mallorca

Innan jag åkte till Mallorca hade jag en ide om att fotografera hundar på Mallorca. Men det är ju inte alltid så att man förverligar sina ideer... eller har kameran med just när man träffar sitt objekt.

Den här morgonen satt jag och väntade på en buss i Palma och många var det som gick eller sprang förbi mig eftersom det var en bro med fin utsikt där. Ett par med 2 småhundar, typ dansk-svensk gårdshund(men naturligtvis var det inte några sådana) kopplade loss hundarna på andra sidan övergångstället och började jogga. Hundarna följde vant med, snusade lite men lunkade snällt på. Medan trafiken susade på genomfartsleden bredvid.

När paret kom tillbaka kopplades hundarna igen och svettiga och nöjda travade sällskapet förmodligen hem. Jag satt fortfarande kvar, nu började jag bli smått förtvivlad för jag antog att jag helt enkelt missat bussen eftersom den inte kom. Men sisådär 35 minuter försenad stannade bussen till Es Capdella och jag kunde andas ut.

Några fler foton på hundar blev det inte även om jag både såg och pratade med flera hundar, inga chowar eller berger dock.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar