onsdag 12 maj 2010

Roliga kvällar på klubben

På tisdagskvällar träffas vi på brukshundklubben och tränar det vi behöver. Till en början var det utställningsträning som efterfrågades. En del var helt noviser och andra hade mer träning. Det är alltid mellan 10-15 personer som kommer och vi försöker hjälpas åt så gott det går.

En del hundar är små och söta


och en del är stora och ståtliga


Det finns vissa som är lydiga och gärna tränar på att bli ännu bättre.



och så är det matte och jag... vi springer, och springer, och så ska man stå still (inte en fena får man röra), men ibland ska det tjoas och tjimmas... jag fattar inte varför jag inte får göra det hela tiden??? Så helt plötsligt knyter hon fast mig i någon trist stolpe och springer iväg någon annanstans, sedan sitter man i bilen och Lucas får komma ut, typ trist alltså!
Så kommer hon igen och då ska det hoppas över hinder tror hon, på kommando..., vet inte jag om jag vill...
jooo! det är skitkul, så då gör jag nääästan som matte vill, även om jag tar en sväng ibland, de andra ser ju också ut att göra kul saker, ja så håller vi på...
tills det luktar kaffe för då åker man in i bilen igen...suck! Jag som är så duktig på att äta kakor.




2 kommentarer: