lördag 6 februari 2010

Lördagsbus

Äntligen bra väder och vi har varit ute nästan hela dage, åtminstone jag. Först gick jag och YoYo runt Öhnsundet och sedan tog Vera, Vilma och jag en promenad. När vi kom hem var det härligt väder och vi fortsatte utevistelsen på baksidan av gården.

YoYo drog igång en lek: ta plastkrukan den som kan!!


Det här var en lek bara för brun-röda hundar så Vilma fick inte vara med... (hon har sträckt ett ben så hon vilar från vilda jaga-mig-lekar). Leken startade vid växthuset och drog vidare mot skogen...


Naturligtvis var YoYo snabbast och kom vinnande fram bakom garaget. Rundan var fullbordad och han var tillbaka vid starten. Några av de andra deltagarna hade knappt startat...


Och ganska snart blev föremålet för leken ointressant och hamnade liggandes i snön medan lekdeltagarna hittade på annat bus.
Det var faktiskt soligt väder när jag tog de här korten, men de strålarna når inte riktigt över hustaket så bilderna blir tyvärr gråa.
Vad gjorde jag då? Jo, jag kokade varm choklad och rostade olivbröd. Konstig kombination...?



1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag ni haft och varm choklad med olivbröd låter väl inte fel!
    Solen tittar äntligen fram här i dag men 16 minus så det är inte att man sitter ute och njuter men ska i alla fall få till några bilder i dag och gå en promenad och njuta av ljuset. Känns som om det var länge sen nu......

    SvaraRadera